Sistemul CRM – managementul relatiilor cu clientii – este esential pentru ca orice afacere sa fie organizata, de aceea este important ca acesta sa fie disponibil continuu.

In lumea online in care traim, clientii asteapta sa apese un buton si sa obtina ceea ce doresc. Din nefericire, exista multe companii care sunt inca blocate intr-o era lenta, invechita si fara rezultate.

Daca vrei sa stii mai multe despre CRM, iata cateva sfaturi si tendinte pentru anul 2018:

Alege CRM-ul potrivit pentru afacerea ta

O solutie CRM folosita de o alta firma nu este neaparat potrivita pentru afacerea ta. Ceea ce functioneaza pentru cineva nu va functiona neaparat pentru toata lumea. De aceea este important sa gasesti un sistem care sa poata fi personalizat pentru a se potrivi nevoilor tale de afaceri. Ai nevoie de ceva timp pentru a intelege nevoile tale de afaceri inainte de a te grabi sa iei o decizie in privinta alegerii unui sistem CRM.

Gestioneaza-ti corect datele

Datele pe care le colectezi sunt o comoara a informatiilor despre clientii tai si activitatile lor. Acesta este marketingul de aur pentru a crea campaniile  in vederea vanzarii si comercializarii produselor/serviciilor tale. Datele trebuie sa fie organizate corect, astfel incat sa poti obtine cu usurinta informatii adecvate la un moment dat.

Distribuie datele pe care le colectezi

Toti membrii echipei trebuie sa aiba acces la datele colectate in timpul procesului CRM. Daca este un model pe care clientii il interogheaza pentru un anumit produs, echipele din firma ta trebuie sa stie despre el. O buna solutie CRM permite echipelor sa colaboreze si sa fie informate de ceea ce se intampla in cadrul afacerii.

Sisteme CRM noi, procese noi

S-ar putea sa te gandesti ca investitia intr-o noua solutie CRM va schimba totul pentru afacerea ta. Dar nu se vor schimba multe lucruri daca nu schimbi planul de afaceri. Schimbarea sistemului este ideala pentru a pune noi procese in loc si pentru a imbunatati eficienta.

Automatizarea in Marketing

O cheie pentru succesul afacerii si crearea de rezultate puternice este atunci cand departamentele de marketing si de vanzari lucreaza impreuna. Cele doua departamente pot utiliza datele colectate in timpul procesului de gestionare a relatiilor cu clientii pentru a crea campaniile pe care clientii tai doresc sa le vada si care ii vor convinge sa cumpere.

Invata sa ai incredere in CRM

Sistemul CRM trebuie lasat singur pentru a-si face treaba. Daca vei face acest lucru, vei vedea ca relatiile dintre clienti si companie se imbunatatesc. Pentru a-i oferi sistemului CRM acest tip de autonomie, trebuie sa te asiguri ca ii oferi datele necesare, astfel incat acesta sa poata invata cum sa comunice corect cu clientii tai.

Daca esti dornic sa ramai la curent cu tendintele de marketing si sa implementezi o noua solutie CRM, urmareste site-ul nostru si aboneaza-te la newsletter.

ProfiCRM este un soft creat in Romania, lansat la inceputul anului 2016, misiunea sa fiind de a digitaliza activitatea firmelor mici si mijlocii,  pentru o mai buna organizare a vanzarilor si nu numai.