Pana acum ai auzit, cel mai probabil, ca lumea se schimba si consumatorii isi majoreaza puternic puterea de cumparare prin intermediul mediilor sociale online. Imagineaza-ti acest lucru, intri intr-un magazin pentru a cumpara un obicet pe care l-ai urmarit.

Stii ca un alt magazin vinde un produs foarte asemanator, astfel incat vei intra imediat pe telefon sau pe tableta pentru a compara preturile magazinelor si recenziile despre produse. Opinia unui asociat de vanzari este bine de stiut, dar este, de asemenea, important sa se auda de la utilizatorii din viata reala a produselor.

Nielson a lansat recent un studiu care a raportat cea de-a doua sursa de cea mai mare incredere de informatii despre marci. Increderea cumparatorilor in recenziile online este proiectata sa creasca de la 70% la 85% in urmatorii ani. Avand implementat un sistem CRM iti va permite sa ramai conectat la mediile sociale online si iti poate oferi avantajul de care ai nevoie pentru a ramane in joc.

Iata cateva dintre motivele pentru care conectivitatea sociala este o necesitate:

  •         Neilson a mai constatat ca 61% dintre cumparatori citesc recenzii online inainte de a lua o decizie de cumparare. Comentariile online pot fi orice, de la o recomandare simpla, de partajare a imaginilor, marturiilor clientilor sau un comentariu negativ sau pozitiv.
  •         Recenziile incep sa castige o credibilitate mai mare, pe masura ce anonimatul dispare. Acum, dupa cum identitatea reala a cumparatorilor incepe sa apara mai mult prin site-uri precum Facebook si Twitter, se acorda si mai multa incredere in recenzii.
  •         Cu ajutorul instrumentelor de integrare, cum ar fi Ascultarea sociala, puteti monitoriza cu usurinta ce spun consumatorii despre compania sau produsele tale pe retelele sociale. Poti raspunde in timp real pentru a te asigura ca ramai in conversatie.
  •         Urmareste-ti concurentii prin monitorizarea a ceea ce spun consumatorii despre ele.
  •         Intelege semnalele de cumparare si reactioneaza rapid pentru a genera potentialii clienti si a ramane in fata competitiei.
  •         Clientii apreciaza capacitatea de a avea o conversatie in doua directii cu companiile. Nu poti oferi numai informatii valoroase cumparatorilor, dar ai o capacitate mai mare de a asculta ceea ce au de spus si de a reactiona in consecinta.
  •         Cu sistemul CRM, poti crea o locatie centrala pentru o privire de ansamblu asupra fiecarui consumator. Acest lucru ajuta la asigurarea unui raspuns la intrebari si preocupari in timp util.
  •         Intreprinderile reusite stiu ca focalizarea pe relatiile cu clientii ar trebui sa fie intotdeauna prioritatea numarul unu. Avand o prezenta puternica in online, unde consumatorii vorbesc, te va ajuta sa intelegi mai bine nevoile acestora pentru a construi relatii mai puternice.

Nu subestima niciodata consecintele care pot rezulta dintr-o singura recenzie proasta. Comentariile negative online pot face intr-adevar unele daune companiei tale. Ramai implicat in conversatiile sociale online si in fata concurentei cu o solutie CRM conectata social.