Printre beneficiile sistemului CRM social pe care le poate oferi organizatiilor, acestea pot genera si unele obstacole semnificative. Din acest motiv, organizatiile nu ar trebui sa se grabeasca in alegerea unei strategii sociale de CRM fara a acorda considerentele necesare.

Iata ce spun specialistii despre toate acestea:

Care sunt unele dintre cele mai mari organizatii care gresesc in ceea ce priveste CRM-ul social?

In primul rand, exista o intelegere incompleta a ceea ce este CRM social si impactul sau potential asupra unei organizatii. Firmele inca nu reusesc sa inteleaga cum sa mobilizeze CRM-ul social pentru a spori angajamentul clientilor pentru a creste vanzarile, sa comercializeze mai eficient si sa imbunatateasca service-ul clientilor.

In plus, multe companii nu reusesc sa puna in practica procese de afaceri adecvate pentru a maximiza valoarea unui CRM social. Aceste procese variaza de la site-uri de medii sociale si publice pentru a monitoriza modul in care intelegerea sociala va fi integrata in aplicatia CRM si la cele mai bune modalitati de angajare a clientilor prin canalul preferat.

In cele din urma, multe organizatii nu reusesc sa detina o rubrica cuprinzatoare privind planul de actiune al sistemului CRM. Cei mai buni clienti care au implementat cu succes un CRM social vor fi primii care vor confirma ca, fara o foaie de parcurs sociala si un plan de actiune sociala, un CRM nu va deveni niciodata o realitate durabila.

De ce se fac aceste greseli?

Multe companii inca mai traiesc cu capul in nisip fata de revolutia digitala. Ei au o cunoastere incompleta a potentialului CRM social. Multi se tem ca acele comentarii negative despre companie si/sau produsele si serviciile sale vor deveni virale si vor deteriora marca. CRM-ul social este aici pentru a ramane, iar acum este momentul sa te asiguri ca firma ta profita de beneficiile sale.

In plus, exista cunostinte incomplete ale comunitatilor sociale publice sau private. In virtutea faptului ca acestea sunt deschise tuturor, comunitatile publice de social media nu vor aduce niciodata intimitatea pe care comunitatile private sociale o poate oferi.

Daca organizatiile nu fac aceste greseli, cum ar putea sa le faca rau?

Companiile care nu asimileaza cunostinte sociale vor pierde afacerea fata de concurentii care asculta si actioneaza in mod activ asupra perspectivelor sociale colectate de la clientii si perspectivele lor. Companiile nu isi vor putea intelege complet clientul, astfel il va invita pe client sa-si indeplineasca nevoile in alta parte, mai exact intr-o companie care a implementat cu succes un CRM social si, prin urmare, are o intelegere mai solida a nevoilor clientilor.

Ce actiuni ar trebui sa intreprinda firmele pentru a lansa o strategie sociala de succes printr-un CRM?

Companiile care implementeaza cu succes programele sociale CRM urmeaza acesti 10 pasi esentiali:

Pasul 1: Mass-media sociala trebuie sa sprijine strategia/obiectivele companiei.

Pasul 2: Defineste succesul social CRM inca de la inceput folosind metrici clare.

Pasul 3: Leaga CRM-ul social la programele existente.

Pasul # 4: Integreaza comunitatea social media cu alte programe de marketing.

Pasul # 5: Atrage resursele si initiativele organizationale existente.

Pasul # 6: Creeaza parteneriate.

Pasul # 7: Monitorizeaza cu atentie comunitatea.

Pasul 8: Raspunde rapid comunitatii.

Pasul # 9: Alege ceva de care esti pasionat.

Pasul # 10: Utilizeaza o strategie integrata de social media.

Daca vrei sa fii la curent cu tot ceea ce este nou in sistemul CRM, urmareste site-ul www.proficrm.ro, unde poti testa gratuit solutia pentru afacerea ta.