CRM este un instrument excelent pentru managementul clientilor!
Cu toate acestea, din pacate, multe intreprinderi mici nu au inceput inca sa il foloseasca. Motivul – un mit potrivit caruia software-ul CRM este conceput numai pentru intreprinderile mari.
De ce este o situatie ingrijoratoare?
Expertii au prezis ca pana in anul 2020, serviciul pentru clienti va bate pretul si calitatea produselor si va deveni primul diferentiator de marca.
Asta inseamna ca vor supravietui numai acele companii care vor putea intelege Vocea Clientului prin intermediul CRM si vor oferi servicii exceptionale pentru clienti, impreuna cu o buna calitate a produselor si un pret scazut.
Ce trebuie sa inteleaga intreprinderile mici?
CRM nu este doar un instrument pentru BIG BOYS.
Exista mai multe optiuni CRM pentru intreprinderile mici, decat au existat acum cativa ani. Aceste produse sunt mai accesibile, mai usor de utilizat si conditiile de tarifare a abonamentelor sunt in concordanta cu ceea ce intreprinderile mici cauta.
Potrivit sondajului Software Advice online (realizat cu peste 304 de intreprinderi mari, mijlocii si mici care utilizeaza software CRM) – intreprinderile mici (cele cu 100 de angajati sau mai putine) sunt foarte multumite de sistemul CRM actual.
Acest lucru demonstreaza in mod clar cat de bine functioneaza CRM pentru intreprinderile mici.
Ce fel de beneficii obtin intreprinderile mici de la CRM?
- Gestionarea datelor clientului
- Managementul relatiilor cu clientii
- Urmarirea interactiunii cu clientii
- Prognozarea vanzarilor
- Automatizari de vanzari si marketing
- Management de proiect
- Standardizarea fluxului de lucru
- Colaborarea echipei interne si externe
- Social Media Management
Este interesant de observat faptul ca CRM-urile se livreaza pe atat de multe domenii (cum ar fi managementul de proiect, colaborarea in echipa, activitati de vanzari si marketing), altele decat relatiile cu clientii.
Motivul acestui lucru este obiectivul de a extinde domeniul CRM de la un instrument de management al clientilor la o aplicatie de management de business cu drepturi depline.
De aceea, caracteristicile vanzarilor, marketingului si managementului de proiect au fost integrate in sistem. Acest lucru a facut CRM un instrument mai important pentru fiecare afacere, deoarece are mai multe caracteristici si beneficii care au ca rezultat generarea si cresterea veniturilor.
Alegerea corecta a CRM
Pentru a beneficia de CRM, este important sa selectezi tehnologia potrivita. Cu toate acestea, din cauza atat de multor tipuri diferite de solutii CRM disponibile – poate deveni confuza pentru intreprinderile mici pentru a face selectia corecta.
Unii dintre factorii care trebuie luati in considerare in timp ce alegi un CRM sunt:
- Usurinta in utilizare
- Functionalitatea mobila
- Personalizarea
- Instruirea
- Frecventa actualizarii CRM
- Cloud
- Masuri de securitate
- Serviciul de asistenta
Pe langa aceste elemente, intreprinderile mici ar trebui sa ia in considerare si propriile obiective pe care doresc sa le indeplineasca prin CRM.
Odata ce intreprinderile mici au CRM de partea lor, acestea vor dezvolta automat o serie de beneficii asupra procesului lor de afaceri. Relatiile cu clientii se vor imbunatati, ceea ce va duce la un flux mai bun si continuu de vanzari.