CRM sau managementul relatiilor cu clientii, asa cum este cunoscut mai des, a ajutat multe organizatii sa dezvolte si sa sporeasca relatiile cu clientii. Atunci cand este utilizat in mod eficient, un sistem CRM poate fi unul dintre cele mai valoroase „unelte” dintr-o firma.

CRM nu este doar un sistem – este o filozofie

Desi multi ar crede ca CRM este doar un sistem, este mult mai mult decat atat. CRM este o filozofie si o strategie care se axeaza pe construirea unor relatii mai bune cu clientii. Sistemul CRM ofera afacerii cea mai buna intelegere posibila a clientului si a experientei clientilor cu afacerea ta, de la vanzari la marketing si servicii clienti.

Sistemele CRM te pot ajuta sa obtii un profil complet al clientului

Un sistem CRM te ajuta sa colectezi toate datele despre clienti si sa le centralizezi intr-un singur loc. Odata salvate, aceste date pot fi manipulate, folosite pentru analiza si prognoza si, in cele din urma, pentru a imbunatati experienta clientilor. Nu numai ca vei putea sa-ti pastrezi clientii fericiti si loiali, dar acestia vor face, de asemenea, recomandari in ceea ce priveste firma ta.

CRM va proteja datele clientilor

Daca, la fel ca in majoritatea afacerilor, obisnuiesti sa muti datele despre clienti in mai multe foi de calcul, documente Word si fisiere cu note, risti sa pierdezi date de afaceri importante. Informatiile care au legatura cu clientii afacerii tale sunt pastrate in siguranta pentru intreaga companie, prin implementarea unui sistem CRM.

Ai acces la datele din CRM oriunde si oricand

In prezent, agentii de vanzari pot accesa datele din CRM in timp ce se afla pe drum – fie informatii stocate in cloud, fie printr-o aplicatie CRM mobila.

Varianta de stocare in cloud este utila pentru orice afacere deoarece reduce riscul de pierdere a datelor. Cloud CRM nu necesita software intern si deoarece sistemul CRM este disponibil pe Internet, acesta poate fi accesat oriunde si de pe orice dispozitiv care are o conexiune web, ceea ce inseamna ca agentii de vanzari au acces la date in timp real, in deplasare. Actualizarile Cloud CRM sunt in timp real si sunt complet securizate si accesibile 24 de ore pe zi.

Un alt mod in care oamenii de vanzari pot accesa informatiile despre clienti sunt prin intermediul dispozitivului mobil si al aplicatiei mobile CRM. Aplicatiile mobile CRM se asteapta sa creasca cu 500% in urmatorii ani.

CRM permite o vizualizare la 360 ​​de grade a clientului

De fiecare data cand clientul interactioneaza cu afacerea ta, suna, trimite e-mail, face o achizitie sau cere infromatii, aceste interactiuni sunt inregistrate in sistemul tau CRM, iar tu le poti vedea in orice moment.

Fara un sistem CRM instalat, este dificil sa urmaresti diferitele canale de comunicare utilizate de client, ceea ce ar putea duce la reactii duplicate la acelasi e-mail pentru serviciul de relatii cu clientii sau la solicitarea clientului de a repeta o problema de mai multe ori pe masura ce vorbeste cu mai multi agenti din cadrul firmei.

CRM poate ajuta la identificarea potentialilor clienti

Pe langa faptul ca ai acces la toate interactiunile cu clientii, CRM iti permite sa utilizezi aceste date pentru analiza. Indiferent daca ai nevoie sa revizuiesti istoricul cumparaturilor, datele demografice sau sa trimiteti o campanie de e-mail, analiza clientilor te va ajuta sa vinzi, sa pastrezi clientii existenti si sa atragi clienti noi. Pe masura ce datele CRM cresc, vei intelege cat de importanta este aceasta caracteristica.

75% dintre consumatori prefera ca firmele sa utilizeze informatii personale pentru a imbunatati experienta cumparaturilor, iar studiile recente arata ca mai mult de doua treimi din consumatori sunt dispusi sa furnizeze mai multe informatii personale pentru a primi un serviciu personalizat.

Sistemul CRM poate fi personalizat pentru orice afacere

Intreprinderile vin in diferite forme si dimensiuni si, prin urmare, este intotdeauna important sa se gaseasca o solutie CRM care sa poata fi adaptata la nevoile fiecarei afaceri. Aceasta solutie permite modificarea, eliminarea sau incorporarea propriilor setari pentru a obtine un sistem CRM perfect pentru fiecare afacere.

CRM permite urmarirea intregului ciclu de viata al clientului

De la prima interactiune cu un client, CRM va permite sa personalizezi experienta ciclului de viata al clientului. Indiferent daca ai nevoie sa vezi modul in care atragi clientii, ce campanii de marketing functioneaza cel mai bine sau doresti sa analizezi motivul pentru care un client nu a facut o achizitie in ultimele 12 luni, CRM poate oferi acces la o multitudine de date care te vor ajuta sa imbunatatesti serviciul pe care il oferi si experienta pe care o are clientul cu afacerea ta.

CRM nu este doar pentru vanzari

S-ar putea sa crezi ca CRM este doar pentru echipele de vanzari, insa CRM poate deveni un ajutor valoros pentru intreaga organizatie. De la departamentele IT la cele financiare, CRM poate permite echipelor sa isi organizeze activitatea mult mai eficient.

De exemplu, un sondaj realizat de Tech News World din 2012 a constatat ca intreprinderile nu se asteapta ca un CRM  sa mareasca doar vanzarile, ci sa imbunatateasca si serviciul cu clientii, comunicarea interna, bugetarea, retinerea si multe altele.

Imbunatateste prognoza vanzarilor si gestionarea oportunitatilor

CRM permite o prognoza in timp util, precisa si concentrata, care va oferi date critice in ceea ce priveste nevoile viitoare ale clientilor si modul in care produsul sau serviciile afacerii tale pot satisface aceste nevoi. Precizia face ca managementul oportunitatilor sa fie organizat si permite echipelor sa isi planifice viitoarele campanii de marketing si conexiunile cu clientii. Acest lucru nu numai ca va ajuta echipele sa realizeze mai multe vanzari, dar va creste si veniturile pe termen lung.

Rezultatele pozitive pot fi experimentate foarte repede daca implementezi un sistem CRM in firma ta.

Aminteste-ti ca un CRM nu este doar un sistem IT – este o schimbare completa a culturii care va aduce beneficii intregii organizatii.