Sistemul CRM pentru afaceri sau managementul relatiilor cu clientii reprezinta un set de instrumente si procese care organizeaza, urmaresc si gestioneaza perspectivele pe parcursul intregului ciclu de viata al vanzarilor.
Multe dintre sistemele CRM disponibile au diferite caracteristici care pot fi folosite sau dezactivate, astfel incat, o afacere isi poate face propria solutie CRM, in functie de obiective si de problemele organizationale.
Cine poate folosi CRM?
Un raspuns simplu la aceasta intrebare ar fi: „Orice afacere cu clienti poate folosi CRM”- dar nu este intotdeauna atat simplu. Iata tipul de intreprinderi care ar putea beneficia de utilizarea sistemelor de management al relatiilor cu clientii:
- Orice firma care are o echipa de vanzari
Aceste firme pot opta pentru sistemul CRM, intrucat managementul relatiilor cu clientii ii poate ajuta pe specialistii in vanzari sa identifice diferite tendinte in comportamentul clientilor, sa vanda produse, sa monitorizeze aceste activitati.
- Orice intreprindere care utilizeaza orice forma de marketing
Afacerile pot utiliza informatiile din vanzari in urma inregistrarilor clientilor pentru a-si regla cu atentie campaniile de marketing. Statisticile au aratat ca marketingul targetat este mult mai profitabil.
- Orice companie care creeaza facturi
Avand un instrument incorporat de facturare, sistemul CRM, care este folosit zilnic, poate usura cu adevarat procesul de facturare. Utilizarea unui singur program pentru a face totul intr-o afacere poate creste dramatic productivitatea. Afacerea ta poate fi gestionata dintr-o singura locatie.
- Toate companiile care doresc sa le arate clientilor ca sunt o prioritate
Clientilor le place sa simta ca sunt importanti, iar utilizarea sistemului CRM poate face acest lucru. De exemplu, chiar daca un client telefoneaza si ajunge la un departament gresit, persoana cu care vorbeste poate folosi CRM pentru a afla detaliile despre client, ulterior, transferandu-l catre departamentul potrivit. Acesta sporeste satisfactia clientilor, ajutandu-i sa rezolve problemele mai rapid si mai complet.
- Orice firma care doreste sa sporeasca eficienta
Cu ajutorul sistemului CRM vei economisi mai mult timp in fiecare zi. Acesta te ajuta sa fii mai eficient in mai multe domenii, fie ca este vorba de functionalitatea click-to-call, de managementul integrat al proiectelor, de detaliile clientilor si de prospectele detaliate, de automatizarea integrata a marketingului, CRM ajuta intreprinderile de toate dimensiunile sa reduca costurile si sa mareasca baza de date.
Exista numeroase motive pentru care orice afacere ar trebui sa aleaga sa utilizeze sistemul CRM (managementul relatiilor cu clientii). Utilizarea CRM ofera numeroase beneficii atat afacerilor, cat si clientilor, de aceea fiecare afacere serioasa alege aceasta solutie.