Fie ca ai o afacere mica sau mare, cu unul sau cu zeci, chiar sute de angajati, ai nevoie de un proces organizational bine pus la punct. La inceput, fiecare organizatie foloseste metode clasice, de exemplu Excel, pentru a urmari achizitiile noi si informatiile de contact, insa acest tip de organizare ocupa mult timp. In prezent, cea mai mare problema a antreprenorilor este lipsa de organizare, care influenteaza negativ atat relatiile cu angajatii, cat si cu clientii.

Oricat de amplu ar fi acest proces pentru afacerea ta, ai nevoie de ceva mai mult decat un simplu Excel!

Ce spun studiile?

In cadrul cercetarii realizate de Gartner, acesta mentioneaza opt elemente esentiale care stau la baza initiativelor CRM: viziune, strategie, experienta clientilor, colaborare organizationala, procese, informatii, valori si tehnologie.

Sistemele CRM pot fi implementate odata cu stabilirea viziunii organizatiei, intrucat fac parte din strategia globala a afacerii tale si te vor ajuta in colaborarea organizationala, procese, experienta cu clientii, informatii si valori.

Ce spun utilizatorii?

Intr-un studiu recent, utilizatorii CRM au impartasit factorii care au stat la baza implementarii unui sistem CRM pentru afacerea lor.

Iata cativa indicatori care te vor ajuta sa decizi cand este timpul sa incepi sa utilizezi un sistem CRM:

  • Cand incepi sa constientizezi ca scad vanzarile din cauza faptului ca monitorizarea este deficitara sau lipseste;
  • Vrei sa implementezi o comunicare centrala dintre echipa de vanzari si cea de relatii cu clientii;
  • Cand realizezi ca acestia au nevoie de o locatie centralizata pentru a putea monitoriza comunicarea cu clientii.

Nu te-ai convins inca de beneficiile CRM?

Iata cativa indicatori care te vor ajuta sa decizi cand este timpul sa incepi sa utilizezi un sistem CRM:

  • Vrei sa ai contactele organizate pe domenii, grupuri, etc.?
  • Optiunea „cautare” in Excel nu gaseste cu usurinta informatiile despre client?
  • Informatiile din foaia de calcul necesita in mod constant actualizare?
  • Nu ai nicio modalitate de a lega rezultatele campaniei tale de e-mail marketing de clientii afacerii tale?
  • Ai inceput sa demarezi campanii de Google AdWord si nu stii daca vreunul dintre apelurile telefonice recente a venit ca rezultat al acestora?
  • Ai angajat specialisti in vanzari si nu poti urmari activitatea lor?
  • Ai inceput sa folosesti servicii de marketing pentru a creste numarul de clienti?

Daca ai bifat unul sau mai multi dintre indicatorii mentionati anterior, inseamna ca este timpul sa implementezi un sistem CRM, o singura solutie pentru mai multe probleme organizationale!

Nu mai sta pe ganduri, folosirea unui sistem CRM in primele etape ale cresterii afacerii tale te va ajuta sa organizezi procesele de vanzare in curs de desfasurare, sa gestionezi si sa mentii relatiile cu clientii. Prin urmare, pe masura ce iti vei construi o echipa de vanzari, vei putea avea sisteme CRM pentru a urmari activitatile realizate in vederea atingerii obiectivelor propuse: cresterea afacerii tale!