fbpx

Avantajele Folosirii Unui CRM Pentru o Agenție SEO

 

 

Denumirea de CRM vine din engleză, de la Customer Relationship Management și este un sistem complex de organizare a interacțiunilor dintre departamente dar și cu clienții, furnizorii sau alte companii.

 

Un CRM se folosește pentru operațiuni de front office (întâlniri, prezentări, e-mailuri, servicii online), pentru operațiuni de back office (marketing, prospectare, service), pentru relații de business cu alte firme (clienți, furnizori, parteneri, presă, etc.) dar și pentru analiza a diverse campanii de marketing, strategii de vânzare și alte cifre importante pentru firmă.

 

Un CRM poate fi foarte util pentru orice companie de orice mărime și din orice domeniu de activitate. Iată deci câteva dintre avantajele folosirii unui CRM pentru o agenție SEO:

 

  1. Înregistrarea de Cuvinte Cheie și a Conversațiilor

 

Înregistrarea diverselor conversații avute cu clienții cât și a diverselor cuvinte cheie cerute de aceștia poate îmbunătăți și ușura colaborarea. Se pot obține informații și despre cum un client a ajuns la o anumită pagină și se pot optimiza acele pagini.

 

Să presupunem că se dorește apariția în topul căutărilor pentru expresia „software de e-mail marketing”, dar această expresie poate fi una foarte competitivă. În urma unei conversații avute cu un client, se descoperă că acesta a ajuns la site folosind termenul „software de e-mail marketing pentru o firma mică”. Se înregistrează acest aspect pe loc în CRM, iar apoi se folosesc informațiile obținute pentru optimzarea campaniilor de SEO.

  1. Descoperirea Problemelor Publicului Țintă

 

Un punct cheie pentru o comunicare eficientă este ca fiecare parte să fie ascultată și înțeleasă. SEO se bazează pe oferirea de răspunsuri la căutările utilizatorilor, iar un CRM poate fi foarte util în această direcție. Prin analizarea e-mailurilor și a conversațiilor telefonice înregistrate, se pot afla problemele reale ale potențialilor clienți și se pot obține noi cuvinte cheie, ce mai apoi se vor optimiza. Este important deci ca angajații ce discută telefonic cu clienții să lase note detaliate în CRM despre problema acelei persoane și posibila soluție.

 

  1. Analizarea Informațiilor Pentru A Afla Tendințele Pieței

 

Un CRM poate fi folosit pentru a obține rapoarte detaliate cu privire la tendințele de cumpărare ale oamenilor în diferite perioade de timp. Apoi, se pot folosi aceste informații pentru optimizarea anumitor produse. Acest lucru poate fi în special util pentru o companie cu mii de produse și zeci de mii de cuvinte cheie. Prin analizarea tendințelor de cumpărare se pot promova produsele potrivite la momentele potrivite.

 

Un CRM poate fi deci foarte util pentru o agenție SEO și poate oferi informații de calitate ce nu se găsesc de obicei în Google Analytics, Google Keyword Planner sau alte tool-uri de SEO.

 

Plum Media oferă servicii de creare site-uri web, creare magazine online, design grafic, consultanță web, promovare online, campanii Google Adwords, campanii social media, servicii de copywriting și optimizare SEO. Aflați mai multe despre toate acestea, accesând acum acest link.