Sistemul CRM ales de tine ar putea sa-ti creeze probleme daca nu este structurat si integrat pentru a sprijini aceste noi strategii orientate spre client. Companiile trebuie sa se asigure ca procesele si platformele lor suporta acest nou model. Daca nu, urmatoarea lor intalnire cu clientii ar putea fi si ultima.
Sistemul CRM al companiei tale poate impiedica eficienta si cresterea economica a vanzarilor in trei domenii principale:
- Ai investit in CRM pentru a produce rate mai bune de castig si pentru a scurta ciclurile de vanzari, dar reprezentantii de vanzari nu sunt la fel de productivi cum te-ai asteptat.
In lumea B2B de azi, cotele nu sunt realitatea problemelor – procesele de vanzare depasite sunt. Si daca doresti sa schimbi modul in care oamenii vand, sistemul CRM trebuie sa sustina acest efort cu modulele care conduc schimbarea comportamentala ca parte a ciclului de vanzari.
- Ciclul de vanzari nu are rezultate de inalta calitate.
Au disparut zilele in care marketingul ne inmana o lista de potentiali clienti pe care sa ii putem suna. Cumparatorul are deja multe informatii inainte de a vorbi cu firma care vinde de aceea trebuie sa le oferi continut contextual vizat pentru toate etapele ciclului de cumparare. Singura modalitate de a construi acea relatie de client modern este aceea ca marketingul si vanzarile sa conlucreze.
O astfel de colaborare trebuie sa se extinda atat pe procese, cat si pe platformele tehnologice.
- Echipa de vanzari se bazeaza pe intuitie si nu pe date.
Cu toate discutiile despre date si analize de anvergura, ar fi surprinzator sa afli ca abordarea din trecut este inca dominanta. Multi directori de vanzari inca actioneaza orbeste, mai ales atunci cand vine vorba de decizii organizationale strategice.
De exemplu, definirea teritoriilor este un subiect delicat pentru echipele de vanzari, unul care poate declansa o schimbare semnificativa a angajatilor. Chiar si asa, companiile tind sa se alinieze la definitiile existente, lasand cateva replici frustrate si oportunitati neexploatate.
Aceeasi problema se aplica gestionarii stimulentelor. Modul in care construiesti teritoriile si forta de vanzari poate schimba intr-adevar modul in care vanzarile se desfasoara, dar majoritatea companiilor nu aplica analize pentru aceste probleme.
Cum te poate ajuta sistemul CRM
In primul rand, un sistem CRM ar trebui sa ajute echipa de vanzari sa adopte aceleasi strategii, tactici si continut pe care le folosesc cei mai de succes reprezentanti.
In al doilea rand, ar trebui sa ofere agentilor de vanzari multe oportunitati de a-si exersa si perfectiona abilitatile pentru a obtine rapid rezultate.
In al treilea rand, prin generarea de informatii analitice profunde in modelele de achizitie ale clientilor, pe piata careia te adresezi, pe teritoriile, pe stimulentele de vanzari si pe informatiile competitive, sistemul CRM va duce la decizii mai informate.
Luand in considerare aceste sfaturi, vei imbunatati transparenta si alinierea cu strategia de afaceri si, in cele din urma, vei avea o crestere mai mare si o marja mai sanatoasa.
Pentru mai multe informatii si noutati despre sistemul CRM, urmareste site-ul nostru www.proficrm.ro, platforma unde poti testa gratuit sistemul ProfiCRM.