Sistemul CRM are multe beneficii pentru intreprinderile mici si nu numai. Acesta te poate ajuta sa economisesti timp in comunicarea cu clientii si te poate ajuta sa iti imbunatatesti eforturile in vanzari si marketing.

Succesul este garantat, dar doar daca alegi sistemul CRM potrivit pentru afacerea ta. Mai jos sunt cateva sfaturi pentru a te ajuta sa alegi cel mai bun furnizor CRM pentru a satisface nevoile business-ului tau.

Determina problema pe care incerci sa o rezolvi

Fiecare afacere are motive proprii pentru cautarea unui sistem CRM. Deoarece exista o multime de modalitati diferite de a utiliza CRM, trebuie sa determini beneficiile exacte pe care trebuie sa le aiba pentru afacerea ta, inainte de a incepe cautarea unui furnizor.

Brent Leary, co-fondator al CRM Essentials, a declarat ca „Fiecare afacere are propriile provocari specifice. Cel mai bun lucru pe care o companie poate sa-l faca este sa inteleaga foarte bine care este principala provocare si de ce ar fi nevoie pentru a se asigura ca poate raspunde la aceasta provocare”.

Gaseste o solutie care iti poate rezolva problema

Atunci cand alegi CRM-ul potrivit, trebuie sa te concentrezi asupra problemei pe care doresti sa o rezolve sistemul CRM si asigura-te ca ai in vedere acest lucru in timpul intregului proces de cautare si evaluare.

Creeaza o lista de verificare a caracteristicilor necesare

Firmele ar trebui sa faca o lista de verificare a tuturor caracteristicilor importante care vor ajuta la rezolvarea problemelor. De exemplu, daca afacerea este axata pe imbunatatirea eforturilor de marketing, ar trebui sa cauti functii care sa te ajute sa iti imbunatatesti generarea de clienti si contactul initial cu potentialii clienti.

Alege un program care permite sa personalizezi comunicarea

Indiferent de principala provocare, fiecare afacere are clienti care se afla in diferite etape ale procesului de cumparare. Prin urmare, atunci cand alegi CRM-ul potrivit, trebuie sa gasesti unul care iti va permite sa personalizezi diferite strategii de comunicare pentru clienti diferiti, pe baza metodelor si nevoilor specifice.

Cauta functii care prioritizeaza comunicarea

O parte din aceasta particularizare inseamna categorizarea clientilor astfel incat sa poti trimite comunicari diferite celor care sunt gata sa cumpere si celor care ar putea avea nevoie de ceva mai multa ingrijire.

Gaseste un program care va economisi timp

Unul dintre cele mai mari beneficii ale unui program CRM este in primul rand capacitatea acestuia de a economisi timp pentru comunicarea cu clientii.

Automatizeaza cand este necesar

O caracteristica de economisire a timpului pentru multe programe CRM este automatizarea. Tyler Zeman, manager de marketing al produsului pentru Infusionsoft, a declarat intr-un interviu ca aceasta este una dintre caracteristicile pe care intreprinderile mici nu o gandesc atunci cand aleg furnizorul potrivit CRM.

Mentine mereu in minte conversia

Fiecare afacere doreste sa faca mai multe vanzari. Astfel, chiar daca provocarea unica a afacerii se afla intr-o alta zona a CRM, ar trebui sa luati in considerare modul in care aceste imbunatatiri ar putea influenta vanzarile globale.

Gaseste un program care functioneaza rapid

Momentul comunicarii poate avea o mare diferenta in ceea ce priveste mesajele si conversiile. Deci, ai nevoie de un software care sa poata califica lead-urile si sa determine foarte rapid strategia de comunicare corecta.

Uita-te la caracteristicile analitice

Dar, de asemenea, doresti sa gasesti un program inteligent. Unele programe iti pot oferi informatii despre activitatile din firma, pentru a te asigura ca vor fi contactati clientii potentiali in mod regulat si gasite nereguli in comunicarile cu acestia.

Asigura-te ca esti capabil sa navighezi in Software

De asemenea, trebuie sa te asiguri ca alegerea software-ului este ceva pe care tu si echipa ta il poti seta si utiliza cu usurinta. Daca este prea complicat sau dificil de navigat, atunci unele dintre avantajele de economie de timp vor fi negate.

Gandeste-te la caracteristicile de colaborare

Multi furnizori ofera, de asemenea, functii care iti permit sa colaborezi cu usurinta si sa comunici cu alti membri ai echipei atunci cand vine vorba de diferite probleme ale clientilor. Daca acest lucru este important pentru tine, include-l pe lista de caracteristici esentiale.

Uita-te la parteneri

Atunci cand alegi CRM-ul potrivit, trebuie sa te uiti la parteneri, aplicatii si alte integrari pe care le ofera diferiti furnizori CRM. Pot exista cateva modalitati utile de a integra CRM-ul cu alte programe sau solutii.

Gandeste-te la obiectivele generale ale afacerii

Atunci cand alegi furnizorul CRM potrivit, trebuie sa te gandesti si la obiectivele pe care le ai in ceea ce priveste cresterea afacerii si unde vezi afacerea  in urmatorii ani. Asigura-te ca CRM te duce in directia potrivita.

Gaseste un program care va creste odata cu firma

Atunci cand evaluezi aceasta crestere, trebuie sa te asiguri ca CRM-ul tau este ceva care se poate dezvolta impreuna cu tine.

Zeman spune: „O multime de intreprinderi foarte mici aleg furnizori CRM foarte mici pentru ca sunt gratuite sau foarte scumpe. Dar apoi ei repede depasesc caracteristicile si trebuie sa transfere toate datele lor intr-un nou program si sa invete procesele din nou”.

Uita-te la modelele de servicii pentru clienti

Un alt aspect important il reprezinta serviciul pentru clienti al fiecarui furnizor. Dupa cum subliniaza Leary, achizitionarea software-ului CRM nu este o achizitie unica, ci o relatie in curs de desfasurare. Deci, trebuie sa te asiguri ca firma este capabila sa ofere servicii de calitate pentru clienti.

Ia in considerare nevoile personale ale clientilor

Asigura-te ca furnizorul CRM va putea sa ofere servicii excelente si gandeste-te cum doresti sa primesti acest serviciu.

Asigura-te ca cineva este disponibil atunci cand ai nevoie de ajutor

Unele companii ofera servicii non-stop, in timp ce altele pot stabili orele cand sunt disponibile. Daca iti doresti sa existe o persoana disponibila ori de cate ori ai o problema, trebuie sa acorzi prioritate acestei disponibilitati.

Alege un model de pret care sa se potriveasca nevoilor tale

Pretul este un element important pentru orice achizitie de afaceri. Dar, in timp ce alegi cea mai mica optiune de cost, poate sa nu fie cel mai bun mod de actiune, trebuie sa iei in considerare modelul de pret care ar fi cel mai potrivit pentru afacerea ta. Unii furnizori au doar comisioane lunare, in timp ce altii necesita mai mult in avans.

Ia in considerare beneficiile caracteristicilor comunitatii

O alta caracteristica potential benefica pe care Zeman a evidentiat-o este abilitatea de a comunica cu alti utilizatori CRM pentru a impartasi sfaturile si cele mai bune practici. Deoarece fiecare afacere utilizeaza CRM in mod diferit, at putea obtine cunostinte valoroase prin accesarea altor persoane care au succes cu ajutorul programelor alese.